Monday, April 11, 2011

.. ayah bersama permintaan anak ..

OHH tiba tiba teringat akan peristiwa lepas . ayat sangat skema tengahari ini bagi menghormati perut yang kenyang baru lepas makan nasi sepinggan .

KASIH AYAH atau sekarang orang panggil papa atau daddy sekalipun maksudnya tetap sama . iaitu yang menjaga kita masa kecik . eh banyaknya kenangan saya bersama ayah .

AYAH saya ..

.. yang pernah tolak motor yang kehabisan minyak dan saya dengan senang duduk bertenggek atas motor . wahh sedapnya anginnnnn . ohh apakah budak tak cukup umur ketika itu . langsung tak faham . dah la kau berat sangat !! tapi sebagai seorang yang melindungi anak , ayah cuma cakap " duduk je atas motor nanti ayah tolak . takpe . stesen minyak tu jauh . nanti penat berjalan " . wahh apakah sungguh terharu ~

.. juga yang pernah datang jemput saya dengan motor di stesen bas waktu tengah malam . baru abes kelas malam ketika itu . dan saya cakap ala kenapa tak datang dengan kete . ayah balik semula dan datang dengan kete . sungguh demand . 

kenapa saya sangat mengada dan manja ketika itu . kalau boleh diputarkan waktu , tak nak saya  buat macamtu .

pernah juga ayah belikan kasut sukan sebagai persiapan untuk saya pakai di uitm kemasukan baru . ayah tunjuk kasut yang murah . mungkin mengajar saya supaya tidak berlebih dalam perbelanjaan . tapi saya cakap alaa nak yang tu boleh tak . sambil tunjuk kasut lain yang lebih mahal .

bila teringat semula rasa macam apesal la teruk sangat kau ni . kesian ayah . 

***
zaman makin berlalu , kini saya ada anak sendiri . memanglah sendiri punya anak . takkan anak orang lain oke diam . suatu waktu , saya juga akan merasa kemanjaan anak anak saya nanti yang meminta itu dan ini seperti saya meminta pada ayah ketika zaman kecil saya dulu ~~






2 comments:

  1. weh, aku sedih la baca citer ko ngan ayah ko..sian kat ayah ko..naper ko ngada waktu dulu..huhu

    ReplyDelete