Tuesday, February 21, 2012

.. main teka silang kata . siapa lelaki terbaik buatmu ? ..






ORANG KATA KALAU NAK MENCARI TEMAN HIDUP SEPANJANG HAYAT , CARILAH YANG BAIK BUDINYA , YANG MASIH ADA SIFAT KELEMBUTANNYA . TAK SEMESTINYA ENGKAU LELAKI KAU MESTI KERAS . MESTI KENTAL . MESTI OTOT KETAK KETAK . TAK SEMESTINYA TAHU TAK . YANG PENTING CARILAH YANG:-


❤ Yang mampu menjadi IMAM untukmu . Yang ni memang senang  nak dapat sebab rata rata lelaki memang dah diasuh dari kecik lagi untuk mengimamkan solat . Macam Aqil, kat sekolah pun katanya memang ada . Gilir dengan kawan kawan untuk menjadi imam . Ada jugak kadang kadang teacher sendiri kena jadi imam . Biasa la tue . Apa orang melayu punya perIbahasa Alah Bisa Tegal Biasa . Dah ye la kalau masing masing bila disuruh jadi imam sume wat keras pandang siling macam tengah tengok kelakatu terbang kannnn .



Juga yang menitis air mata melihat kesakitanmu ketika melahirkan zuriatnya. Yang ini ehh ada ke yang ketawa guling guling saat melihat isteri melahirkan zuriat . Something wrong somewhere orang macam itu . Paling tidak pun , kalau memang keras hati jenis tahan air mata punya suami sekurang2nya mesti ada naluri ke-suami-an tu kan bila nengok binik bersalin . Paling paling pun teringat waktu emak diorang lahirkan diorang kan .



Juga yang membangunkanmu untuk BERIBADAT bersama-sama di sepertiga malam . Yang nie wallahualam . Kalau masih ada di zaman sekarang nie bilangan suami yang macam ini alhamdulillah . Bukan yang membangunkanmu untuk bersosial-an dan berdisko-an bersama-sama di sepertiga malam . kan . kan .



Kalau pencarian itu telah engkau temui, jangan lupa bersyukur kepada-Nya . Jadilah permaisuri hatinya , peneman dikala suka dan duka , pengubat rindu dan lara . 



Mencari lelaki sejati tidak semestinya suami orang atau tunang orang atau atuk orang atau atau atau apa saja yang berkaitan dengan kepunyaan orang . Risau nanti sejati yang dicari adalah sejati yang palsu . Kan rugi .


 TAKPE . NANTI KITA KUPAS LAGI SESI MENCARI LELAKI SEJATI . TAKLAH NANTI TERSALAH PILIH UPPSS .. EH .. BETUL LA KAN ?





No comments:

Post a Comment