Monday, September 5, 2011

.. ketupat lemang disana sini ..


cerita raya masih belum habis rupanya. ohh masing masing nak bercerita berapa ketul ketupat dia makan dan berapa kali keluar masuk toilet akibat perut tekojut dgn menu yang setahun sekali masuk dalam pewut..wuwu raya kitorang tahun ini sangat lah simple sesimple. apesal eh simple. takpe apapun, yang penting anak2 gumbire di pagi raye..




memula sekali pegi umah maktok a.k.a mak mertua a.k.a mak mus.:D tehehehe. salam salam mintak duit raya..sungguh menjegkelkan betul perangai Dhiya :D


kalau dah tetamu awal ialah budak ber3 nie hambik kau! bersepah la umah maktok dipagi raya, apapun, mahap dipinta nak wit raye!!..




pastu terus ke umah tonyang hakhak macam tocang. oke jangan gelak lagi, eja macam ni to'nyang ha baru betol. Ramai ramai ke rumah to'nyang dera anak kucen kat sana herkk jom tengok!

 dalam hati daniel berkata:
"wahh mangsa aku!"
sambil jeling kat anak kucen!



 "eee tomey la anak tushen nie"
sambil kau picit ekor dia kan??kan???




 



oke  habis disitu.



Pagi raya ke2 terus balik beraya di KL..berkebaya pink dalam perjalanan yang jauh adakah perlu untuk snap gambar disana sini, cuba cakap, masa bila nak ambik gambar? mase bayar tol? mase masuk simpang? ataupun mase gelabah cari kad tol?

sampai KL umah nekde, memasing macam ehh kau ehh kau apesal makin kurus, selim pulak lagi pastu yang sorang ehh kau apesal mata kau kembung ??? soalan ke ape tu!. almaklum masing2 jumpe kan bukan selalu, macam2 ceghite memasing. 


oke habis disitu. petang terus tak sabar mesej kawan2 lama nak serbu umah diorang, tah kan memasing tengah terbongkang pun bukan kau kira! ahh HARI RAYA kannnnn :)



hajat hati nak jelajah semua umah kawan lama yg mmg ada kat KL, nak gi Puchong umah LemangCute, Ila Angkasa, Bandar Tun Razak, Semenyih, Subang Jaya, Sepang lagi hohohhh gile tamak macam hari raya tu dia sorang nak conquer. ahh HARI RAYA kannnnn :)

Malam tu jugak terus buat tak menyempat. siap2 mandi gi Damansara umah Cik Az, gosip2 sket, sembang2 sket, perabih nasi impit..dah kenyang ngan masakan ibu CikAz yang memang sedap sebab tu aku suka datang umah kau. Boleh?


apa nak buat? habis beraya ghumah adik beradik, then spot mana mana umah yang sempat jerk. Gi Sepang dulu cari umah DylaRizadi. senang cari jalannya, tak susah dan tuan umah pun bagus kasi diection baik punye :) Salute kat tuan umah sbb berbesar hati terima kehadiran kami walaupun diorang sendiri pun baru balik dari kampung memasing!


Aqil si baju itam kemain suka datang sini, siap buleh cakap nak datang lagi, nak maen beskal gulp!:D


4 comments:

  1. wah mak muda nih..slmt berkenalan yer..

    ReplyDelete
  2. so babe, baju pink tu ko amik gambar kat mana?..ahahaha

    ReplyDelete
  3. muda tak muda.umo dah separuh abad :)

    ReplyDelete
  4. anuey -->
    haha tak sempat!tak sempat!

    ReplyDelete