Wednesday, February 23, 2011

.. sebab dia anak sulung ..

ANAK SULUNG , selalu menjadi harapan keluarga untuk jadi contoh pada adik adik yang lain , untuk jadi pengganti ibu ayah satu masa nanti . untuk jadi pelopor oke bukan . pelapis . oke macam over .



"nama saya aqil , umo baru 5 tahun tapi mama macam macam suruh saya buat "



aqil , tolong mama tengok adik , ambik bedak adik sikat adik pampes adik tuala adik kasut adik .. tu belum lagi , aqil tolong bawak keluar barang dalam keta , tolong masukkan baju dalam mesin basuh tolong tu tolong ni ehh kadang kadang aqil ! tolong masak nasi !! pun pernah jugak tauuuu !!~~

disebalik semua tu apa agaknya dalam hati mama kan ?

*
*

tapi mama selalu bagi apa yang aqil mintak , tak macam adik adik jarang dapat kalau mintak apa apa . mama cakap , mama akan sediakan sekolah yang bagus untuk aqil , belikan apa yang aqil nak , bawak aqil jalan jalan . banyak lagi tau . kenapa macamtu kan . sebab apa kan . mama je yang tahu apa di sebalik semua ni .ohh ye rutin aqil setiap malam "selamat malam mama , aqil saaayang mama"




2 comments:

  1. so sweet..aku suka, dan cerita kita hampir sama..:)

    ReplyDelete
  2. tu la udet,aqil ni aku sayang lebih,tak tau kenapa,yang lain pun aku sayang dan rsanya sama rata tapi kenapa tah dengan aqil aku macam something..mungkin sbb dia yang pertama dalam hidup aku,yg pertama berikan aku feel sebagai seorang ibu~~

    ReplyDelete