Tuesday, March 10, 2009

mama yang risau

lately aku rase stress sgt2..anak2 aku asyik sgt demam, dah demam-elok-demam-elok..last 2 weeks dhiya demam pastu dah elok aqil plak demam, pastu elok je aqil dari demam, dhiya plak demam balik, aku tak tau tang mana yang tak kena dngan anak2 kesayangan aku tue, kot agaknyer diorang rindu kot kat papa dier..sbb yg aku pasti, since we move to KL, ader je hal..aqil demam, dhiya batuk, dhiya batuk, aqil demam..begitulah berulang2 hal nyer..dan dah tentu merisaukan aku sgt2..dulu masa aku kat kuantan, sebelum pindah KL, elok je..ader la dmam tp tak la kerap2 camni, at least demam sbb dhiya kadang tue kena injet, demam la..tu biasa..aku tak kisah sgt..skang prestasi keje aku mmg teruk giler, attendance aku pun lintang pukang, brape kali dah aku masuk keje kul 11, ikut suke aku..kadang aku bw diorang gi klinik dulu, kadang tue settle kan diorang dulu, aku kalau anak2 aku tak sihat, aku cam berat sket nak tinggal2 diorang..tu yang kadang aku lambat masuk ofis, kadang aku amik emergency leave je, tapi bkn aku nak macamtu, aku pun tau, tak bagus cam tue..tp apakan daya aku..............

tadi kak long aku sms, dhiya kuat betul batuk dier..aku takleh dengar la camtu, aku rse cam nak balik je..aku tak sampai ati la biar kan anak2 aku suffer camtu..aku masih ader..

haritu time dier batuk tak renti tu, mlm aku takleh tidur..aku jaga dier, aku takut kalau2 dier muntah or tesedak ke..aku risau..sanggup aku berjaga malam, sanggup aku korbankan mase tidur aku..aku sanggup lagi tersengguk2 kat opis, semua tu aku sanggupkan demi anak2 aku..aku sayang anak2 aku, lagipun dah tanggungjawab aku, papa dier dah amanahkan kat aku untuk jaga diorang kan..

skang ni pun aku tgah tgu kputusan dari HR, aku ader apply utk transfer kampus kuantan, tak tahan la aku camni, kalau betul anak2 aku demam dan tak sihat disebabkan peralihan tempat tinggal...

aku harap sgt, lepas je kitorang pindah kuantan semula, kitorang akan dapat kehidupan yang lebih baik..anak2 aku pun dah tak rindu kat papa dier lagi..diorang dapat duk kat tempat diorang sendiri..rumah sendiri...

2 comments:

  1. fiza,
    dulu ko yg jaga dorang. skang anta nurseri. tu yg agaknya jadi mcm tu fiza...

    kat umah kite jaga teliti.

    aku pun mmg risau anak sakit. aku lg la anak sorang dah la ada pengalaman pahit. mmg fobia tiap jam walaupun anak sihat. mcm2 aku pikir.

    moga dhiya & aqil cpt sihat & tak demam2 lg..

    ReplyDelete
  2. ello puan! ape kabo?? ekekek.. erm.. aku rase kat kl la kot.. cian ko fiza.. ko keje mana skang ni??

    kalu danish sakit, aku pun tak senang duduk.. wpun kadang2 bergilir ngn daddy die.. tp aku tetap tak puas ati.. selalu aku blk gak nk tgk anak aku tu...

    ReplyDelete